Leg vervalsers het vuur na aan de schenen met 360-graden bescherming

"Amazon maakt zeker de weg vrij voor het aanpakken van namaak en het garanderen van de beste ervaring voor onze klanten."

Geri Datus-Ward
Directeur van digitale marketing en e-commerce bij Weber

Een geweldig idee gaat wereldwijd

Van achtertuinen tot kampeerplaatsen, feestjes tot picknicks, barbecues over de hele wereld zijn synoniem met het merk Weber. Waar gezinnen en vrienden samenkomen om van elkaars gezelschap en heerlijk eten te genieten, is de kans groot dat het koken wordt gedaan op een van de meest bekende gehulde ketels of gasgrills van dit merk.

De Weber Original Kettle Grill heeft een unieke vorm die teruggaat naar de maker, George Stephen Sr., die met het innovatieve ontwerp kwam tijdens het werken in een metaalfabriek in Chicago. Op een dag besloot hij om te experimenteren door een metalen boei doormidden te snijden en ventilatiekanalen en poten toe te voegen. Toen hij zijn creatie naar huis nam om het te testen, stonden zijn buren en vrienden in het begin versteld. Maar zodra ze een eerste hap namen van een biefstuk dat op op de grill met deksel werd gebakken, werd de uitvinding van George het gesprek van de stad.

Binnen een paar jaar breidde hij zijn barbecuebedrijf uit, waardoor de manier waarop Amerika, en weldra ook de wereld, anders ging nadenken over hoe buiten wordt gekookt.

De online marketplace binnengaan

Weber richtte de marketing- en verkoopinspanningen aanvankelijk op de fysieke winkels. Midden tot eind 2000 omarmde het merk echter e-commerce kanalen. Verkopen via Amazon was een belangrijk onderdeel van die strategie.

"Amazon is meer dan alleen een verkoopkanaal.", legt Geri Datus-Ward, directeur van digitale marketing en e-commerce uit. "Ongeveer 60-65% van de klanten beginnen hun onderzoek op Amazon, zelfs als ze daar niet kopen. In die zin fungeert Amazon als een consumentenverbindingspunt voor ons en als marketplace."

Partnerschap met Amazon

Maar voor al zijn voordelen heeft online verkopen ook een aantal uitdagingen gehad, zeker voor een merk dat zo beroemd en populair is als Weber. Tegen het einde van 2017 merkte het e-commerce team van het merk een daling in de online verkoopopbrengsten voor hun grill covers en een stijging in negatieve recensies als gevolg van slechte kwaliteit of defecte grill covers.

Het team vermoedde vervalsing. Na het uitvoeren van testaankopen via verschillende e-commerce-kanalen, realiseerden ze zich dat sommige covers met het handelsmerk Weber inderdaad vervalst waren.

Gelukkig voor Weber hebben ze in Amazon een partner gevonden die zich inzet om het namaakprobleem aan te pakken.

Weber heeft zich snel aangemeld voor Brand Registry, het fundamentele merkbeschermingsprogramma van Amazon, dat een reeks tools vrijmaakt die zijn ontworpen om merken te bouwen en te beschermen. Zodra een merk zich heeft ingeschreven en informatie verstrekt die specifiek is voor dat merk, activeert Amazon onmiddellijk proactieve beveiligingen waardoor inbreuken op productvermeldingen en onjuiste content gestopt wordt.

Het Weber-team heeft hun toepasselijke handelsmerken in Brand Registry geladen en heeft vervolgens testaankopen blijven uitvoeren. Toen hun interne productexperts een vervalsing vermoedden, gebruikten ze de tool Een schending melden om Amazon te waarschuwen. Ze begonnen snel resultaten te zien.
LOCATIE
Chicago, IL
INDUSTRIE
Grill en barbecue
GESTART OP AMAZON
2006
MERKBESCHERKINGSTOOLS
Brand Registry

Project Zero

Transparency

Amazon Counterfeit Crimes Unit (CCU)

Het volgende niveau van namaakbescherming

In de loop van de tijd heeft Weber enkele van de meer geavanceerde programma's van Amazon voor namaakbescherming geprobeerd, zoals Project Zero.

Ze waren vooral geïnteresseerd in de selfservice-tool voor het verwijderen van namaakproducten van Project Zero, waarmee merken onmiddellijk namaakproductvermeldingen kunnen verwijderen, zonder dat ze contact hoeven opnemen met Amazon.

Bovendien was het Weber-team van mening dat toegang tot Project Zero als onderdeel van hun toolkit voor merkbescherming de samenwerking met Amazon heeft bevorderd. "Nadat we Brand Registry een tijdje hebben gebruikt en vervolgens project Zero hebben gebruikt, hebben we veel wederzijds vertrouwen opgebouwd met Amazon.", zegt Geri.

Bij het vergelijken van de efficiëntie en effectiviteit van Project Zero met tools die beschikbaar zijn op andere e-commerce sites, merkt Geri op dat Project Zero uniek is. "Geen enkel ander platform of marketplace biedt merkeigenaren iets als Project Zero aan."
Toen we voor het eerst begonnen met het gebruik van Project Zero, waren we zo versteld over hoe snel we actie konden ondernemen toen we een probleem vaststelden.
Geri Datus-WardDirecteur van digitale marketing en e-commerce

Introductie van Transparency

Toen Weber hoorde over Transparency, een product-serialisatieprogramma op eenheidsniveau dat helpt voorkomen dat onjuiste of vervalste producten worden vermeld, verkocht en verzonden, waren ze geïnteresseerd om meer te weten te komen.

Ze waren van mening dat de proactieve aanpak van Transparency ten aanzien van namaakpreventie een goede aanvulling zou zijn op hun merkbeschermingsstrategie.

"We hebben besloten om alle nieuwe producten die in onze accessoireportefeuille staan in te schrijven voor het Transparency-programma.", verduidelijkt Geri. "We zijn tot nu toe zeer tevreden met de resultaten en willen uiteindelijk meer van onze catalogus inschrijven."

Vervalsers verantwoordelijk houden

Om de hoofdoorzaak van het namaakprobleem te achterhalen en vervalsers verantwoordelijk te houden, besloot Weber om nog een stap verder te gaan. Ze werkten samen met de Amazon Counterfeit Crimes Unit (CCU), die nauw samenwerkt met merken om vervalsers te stoppen door onderzoek uit te voeren, zaken door te verwijzen naar rechtshandhaving en geschillen in te dienen.

In 2021 ondernamen Weber en de CCU gezamenlijk gerechtelijke stappen tegen 12 vervalsers die producten verkochten die illegaal waren voorzien van het WEBER® geregistreerde handelsmerk.

"Het CCU-team had ervaring met het vervolgen van deze cases en het traceren van alle sporen die we nodig hadden om deze vervalsers te vinden.", legt Geri uit. "Ze weten hoe vervalsers hun identiteit en betaalmethoden verbergen. En met hun hulp konden we ze vinden en rechtszaken tegen hen aanspannen."

Toen hij over de rechtszaken sprak, zei Kebharu Smith, directeur van de Counterfeit Crimes Unit van Amazon: "Als vervalsers proberen te verkopen in onze winkel, breken ze niet alleen de wet en schenden ze de rechten van bedrijven zoals Weber, maar misleiden ze consumenten. In de zeldzame gevallen waarin vervalsers onze handhavingstools en -teams kunnen omzeilen, vinden we ze en houden we ze volledig verantwoordelijk."

Volledige merkbescherming

Amazon heeft een reeks tools voor merkbescherming ontworpen om aan de verschillende behoeften van merken te voldoen. Hoewel elk merk anders is, werkte voor Weber een holistische merkbeschermingsstrategie.

Door robuuste tools aan te bieden die centraal zijn geworden in de online strategie van Weber, beschouwt Weber Amazon als een effectieve medewerker als het gaat om de bescherming van hun merk.

"We vinden het geweldig om Amazon naast onze naam op onze merkbeschermingsinspanningen te hebben. Het is echt krachtig. De tools van Amazon zijn zo robuust, vooral in vergelijking met andere marketplaces. Onze investeringen om ons merk op Amazon te beschermen zijn enkele van de beste stappen die we ooit hebben ondernomen."

Meer informatie over merkbeschermingsprogramma's van Amazon

Bekijk meer casestudy's

CASESTUDY

Merk Palouse

Het merk op Amazon laten groeien met Brand Registry

CASESTUDY

Popfunk

Met Project Zero kan dit popcultuur-printmerk namaakproblemen onmiddellijk oplossen.
© 2024, Amazon Services LLC.