Maar voor al zijn voordelen heeft online verkopen ook een aantal uitdagingen gehad, zeker voor een merk dat zo beroemd en populair is als Weber. Tegen het einde van 2017 merkte het e-commerce team van het merk een daling in de online verkoopopbrengsten voor hun grill covers en een stijging in negatieve recensies als gevolg van slechte kwaliteit of defecte grill covers.
Het team vermoedde vervalsing. Na het uitvoeren van testaankopen via verschillende e-commerce-kanalen, realiseerden ze zich dat sommige covers met het handelsmerk Weber inderdaad vervalst waren.
Gelukkig voor Weber hebben ze in Amazon een partner gevonden die zich inzet om het namaakprobleem aan te pakken.
Weber heeft zich snel aangemeld voor
Brand Registry, het fundamentele merkbeschermingsprogramma van Amazon, dat een reeks tools vrijmaakt die zijn ontworpen om merken te bouwen en te beschermen. Zodra een merk zich heeft ingeschreven en informatie verstrekt die specifiek is voor dat merk, activeert Amazon onmiddellijk proactieve beveiligingen waardoor inbreuken op productvermeldingen en onjuiste content gestopt wordt.
Het Weber-team heeft hun toepasselijke handelsmerken in Brand Registry geladen en heeft vervolgens testaankopen blijven uitvoeren. Toen hun interne productexperts een vervalsing vermoedden, gebruikten ze de tool Een schending melden om Amazon te waarschuwen. Ze begonnen snel resultaten te zien.