Amazon helpt Taco vs Burrito om vervalsers buiten spel te zetten

"Ik ben zo onder de indruk van alle merkbeschermingstools die Amazon biedt. We konden ons bedrijf niet hebben geschaald naar miljoenen dollars aan verkoop zonder Amazon en zijn merkbeschermingsprogramma's."

Leslie Pierson
President, Hot Taco Inc.

Meespelen in het spel

Toen haar zoontje van zeven jaar opmerkte dat hij een kaartspel wilde maken en het geld op Kickstarter wilde financieren, wist Leslie Pierson niet zeker wat ze ervan moest denken.

Aan de ene kant kwam het idee niet uit het niets. De familie van Leslie bestaat uit mensen die graag kaartspellen spelen en gemakkelijk het hele weekend spelletjes spelen en beoordelen. Leslie is ook een ondernemer met ervaring bij het maken en verkopen van producten, en Alex was vaak aan haar zijde toen ze aan nieuwe producten werkte en ze financierde via Kickstarter.

Alex had een naam voor zijn spel, Taco vs Burrito, en, tot zijn moeders verbijstering, was hij niet van slag te brengen door haar uitleg over wat er nodig was om het spel tot stand te brengen. Met coaching van Leslie is hij aan de slag gegaan met het maken van een plan en het bouwen van een prototype.

Alex hield vol, paste het spel elk weekend aan en testte het, maakte notities en bracht verbeteringen aan. Totdat zes maanden later Leslie en Alex er zeker van waren om hun product daadwerkelijk op Kickstart te lanceren.

De dobbelstenen rollen

Zodra het spel vorm kreeg, wilden we niets anders meer spelen.", herinnert Leslie zich. "We waren blij met hoe het altijd anders was en hoeveel strategie er bij betrokken was."

Hoewel Leslie en Alex uiterst tevreden waren met wat ze zouden bedenken, waren hun verwachtingen van Kickstarter niet erg hoog. "We waren er ons van bewust dat dit een spel is dat is gemaakt door een zevenjarige.", legt Leslie uit. "En daar waren we heel open over."

Toch hadden ze het vooruitzicht om het handelsmerkregistratieproces te starten om hun merk te beschermen voordat ze van start gingen.

Tot Leslie's schok was hun Kickstarter-campagne een geweldige hit. "We zijn begonnen met familie en vrienden, maar veel andere mensen hebben ons ondersteund.", zegt ze.

Het eerste product was meteen uitverkocht en ze moesten teruggaan naar de printer om meer te maken. Het bedrijf is van daaruit gewoon blijven groeien en evolueren.

De kaarten juist spelen

Vanaf het begin was Leslie heel duidelijk dat ze alleen Taco vs Burrito op Amazon zouden verkopen.

Deze beslissing was gedeeltelijk te maken met de bruikbaarheid. "Mijn kind is eigenaar van dit bedrijf en we wilden het niet ombouwen in iets dat voor hem onbeheersbaar zou worden.", legt Leslie uit. "Amazon voorkomt veel gedoe en het is een winstgevende plek om te verkopen, dus het was een eenvoudige keuze."

Leslie had gehoord van Amazon Brand Registry, een gratis programma waarmee merken hun intellectueel eigendom kunnen beschermen en de juistheid van hun productvermeldingen kunnen beheren, via haar eerdere ervaringen met verkopen via Amazon. Omdat Leslie en Alex een in behandeling zijnde handelsmerk hadden voor Taco vs Burrito, konden ze meteen lid worden van Brand Registry. Door Brand Registry komen ze ook in aanmerking voor meer dan 20 merkopbouwprogramma's, waaronder Amazon Launchpad.

Launchpad is een programma dat ondernemers helpt de verkoop van unieke, innovatieve of duurzame producten te starten en te stimuleren. Het biedt premium voordelen, zoals tools voor klantengagement, merchandising en strategische ondersteuning om de online verkoop te laten groeien en het voor klanten gemakkelijker te maken om het merk te ontdekken.

"Ik had Launchpad gedaan met mijn andere bedrijf, GoodHangups, en was erg blij met het programma. Toen we begonnen met Taco vs Burrito heb ik een aanvraag ingediend om lid te worden.", legt Leslie uit.

Wat Leslie het meeste beviel aan het programma waren de extra voordelen: "Je krijgt toegang tot exclusieve marketingmogelijkheden en kortingen. En zodra je een bepaalde verkoopdrempel hebt bereikt, krijg je een accountmanager toegewezen."
LOCATIE
Seattle, WA
INDUSTRIE
Games
GESTART OP AMAZON
2018
MERKBESCHERKINGSTOOLS
Amazon Brand Registry

Project Zero

Transparency

Vuil spel

Na het succes van het spel begonnen exemplaren van slechte kwaliteit op te duiken op de websites van online verkopers en zelfs in een speelgoedwinkel in de buurt van het huis van Leslie en Alex.

"De fysieke winkel had de voorraad gekocht van een site die normaal goed gerenommeerd is... maar de kwaliteit was verschrikkelijke.", zegt Leslie. "Het had oude instructies, de print was wazig en de kaarten hadden een soort stofachtig residu."

Na deze ervaring in de speelgoedwinkel is Leslie ook op zoek gegaan naar mogelijke namaak op Amazon. Omdat ze zijn ingeschreven bij Brand Registry, kan Leslie eenvoudig de tool Een schending melden gebruiken om productvermeldingen die inbreuk maken op te sporen en ze te melden bij Amazon voor verwijdering.

"Met Een schending melden kunnen we onze afbeeldingen uploaden, zoeken op de afbeelding en dingen vinden die we anders niet zouden hebben gevonden.", zegt Leslie. "Het is supereenvoudig te gebruiken... en je kunt ook wereldwijde Amazon-winkels controleren om er zeker van te zijn dat niemand namaak verkoopt."

Het merk opbouwen

"Maar de voordelen van Brand Registry stoppen niet bij namaakpreventie.", zegt Leslie. Als je je inschrijft voor Brand Registry, krijg je toegang tot een breed scala aan exclusieve programma's voor het opbouwen van merken, zoals A+ content en Merkanalyse, die volgens Leslie van cruciaal belang waren voor het succes van Taco vs Burrito.

Met A+ content kon Leslie uitgebreide tekst en afbeeldingen gebruiken op de Amazon-productpagina om haar merk te laten zien en verkeer en conversie te stimuleren. "A+ content maakt een enorm verschil voor een productvermelding. Het verdubbelt je conversiepercentage meteen.", zegt ze.

Leslie heeft Merkanalyse gebruikt, waarmee ze weloverwogen en strategische beslissingen kan nemen met samengevoegde zoektermen, demografische gegevens en meer. De inzichten die ze daaruit krijgt, stellen haar in staat om haar hulpbronnen te concentreren op de gebieden waar ze waarschijnlijk het meest effectief zullen zijn.

"Ik kan de hele dag over Merkanalyse praten... de gegevens die je kunt krijgen zijn zo goed." zegt ze enthousiast. "Je kunt zien hoe je presteert in vergelijking met de rest van de markt op basis van zoektermen, zodat je je uitgaven voor productvermeldingen en advertenties kunt optimaliseren. Ik ben er blij mee."

Dubbel inzetten op namaakpreventie

Na het succes met Brand Registry besloot Leslie om in te zetten op twee andere geavanceerde antinamaakprogramma's van Amazon: Transparency en project Zero, waarvoor voor beide een registratie voor Brand Registry is vereist.

Transparency beschermt merken en hun klanten proactief tegen namaak door veilige, unieke codes te gebruiken om afzonderlijke eenheden te identificeren en het voorkomt de verkoop en verzending van namaak op Amazon. Als merk kun je etiketten met unieke codes printen en toevoegen aan producten die je voor Transparency hebt ingeschreven of in de verpakking van het product ontwerpen. Klanten kunnen verifiëren dat hun producten authentiek zijn, ongeacht waar ze deze kopen, door de codes te scannen met de Transparency- of Amazon Shopping-app.

Transparency voorziet de waardevolle gegevens ook van de functie Retouranalyse. "Retouranalyse geeft ons informatie over waarom klanten onze producten retourneren, per distributeur, eenheid en batchnummer, zodat we defecten in de toeleveringsketen kunnen vaststellen.", zegt ze. "Deze informatie helpt ons voortdurend te verbeteren."

Daartegenover biedt Project Zero antinamaakbescherming aan ervaren gebruikers van de tool Een schending waarmee ze zelf inbreukmakende vermeldingen onmiddellijk kunnen verwijderen. Deze rapportages helpen de geautomatiseerde bescherming van Amazon te versterken voor het merk.

Andere marketplace-tools zijn altijd reactief. Ik heb het gevoel dat Amazon een proactieve aanpak heeft. Met Transparency maken de codes het voor namaak onmogelijk om je klanten te bereiken en hun ervaring te bederven. Project Zero is ook geweldig, omdat je namaak kunt verwijderen zodra je een vervalste productvermelding ziet.
Leslie PiersonHot Taco Inc

Een winnende hand

"De verkoop wordt verwacht de doelen te overschrijden tegen het einde van 2022, dus het gaat er goed voor Taco vs Burrito.", zegt Leslie.

Maar hoewel het merk niet zou zijn waar het nu is zonder de vindingrijkheid van Alex en Leslies zakelijke inzicht en werkethiek, schrijft Leslie ook Amazon toe voor het helpen van haar en Alex bij het bereiken van hun doelen.

"Ik kan me niet voorstellen een bedrijf te runnen zonder alle tools die Amazon biedt. We konden dit niet zonder Amazon.", zegt ze. "We zouden meer mensen moeten inhuren om de basisbeginselen de bescherming van ons merk te beheren. De tools maken het zo gemakkelijk: we kijken er één keer per week naar en binnen enkele minuten weten we waar we staan."

Leslie moedigt elk merk aan om de merkbeschermingsprogramma's van Amazon uit te proberen.

"Het grootste voordeel van de merkbeschermingsprogramma's van Amazon is dat de klant het vertrouwen heeft dat hij een authentiek product krijgt. De overweldigend positieve recensies die we ontvangen, tonen aan dat onze klanten enorm fanatiek zijn over het spel en blij zijn met de ervaring die ze hadden bij de aankoop."

Ga vandaag aan de slag met Brand Registry

Bekijk meer casestudy's

CASESTUDY

Palouse Brand

Het merk op Amazon laten groeien met Brand Registry

CASESTUDY

Popfunk

Met Project Zero kan dit popcultuur-printmerk namaakproblemen onmiddellijk oplossen.
© 2024, Amazon Services LLC.