Palouse Brand maakt gebruik van traditionele, beproefde landbouwtechnieken, maar het is ook een moderne, vooruitstrevend merk. De ervaring van Sara in technologie heeft haar duidelijk gemaakt dat digitaal gaan van cruciaal belang was om Palouse Brand te laten groeien.
Terwijl andere levensmiddelenmerken nog steeds de online handel niet wilden omarmen, nam Sara de volgende stap en bouwde ze een website die het merk kan gebruiken om producten te presenteren. Ze gebruikte de digitale aanwezigheid van het merk om klanten meer transparantie te bieden wanneer het gaat om waar hun voedsel vandaan kwam: tot aan het veld waar het vandaan kwam via GPS-coördinaten op de productvermeldingen.
De verkoop begon pas echt op gang te komen op Amazon en dit zorgde ervoor dat Palouse Brand de weg naar digitaal succes vond.
"We zijn begonnen met Seller Central”, herinnert Sara zich. "Het bood ons alle tools die we nodig hadden om ons bedrijf te kunnen runnen... Al snel zagen we uitstekende groei... Onze verkoop verdubbelde van maand tot maand."
Deze eerdere resultaten hebben Palouse Brand aangemoedigd om nog meer moeite en vertrouwen te doen in aanwezigheid op Amazon. De investering bleek zo belangrijk dat de onderneming in een vroeg stadium veel van de tools en programma's van Amazon gebruikte.
"Mijn aanpak is dat wanneer Amazon een nieuw programma uitrolt waarvoor we in aanmerking komen en dat zin heeft voor ons merk, we het zullen proberen.", zegt ze. Met de klantgerichte focus van Amazon vertrouw ik erop dat hun programma's Palouse Brand en onze klanten ten goede zullen komen." Toen
Amazon Brand Registry in 2017 werd gelanceerd als een gratis hulpmiddel om merken te bouwen en te beschermen, hoefden ze niet twee keer na te denken om lid te worden.