Printpioniers van de popcultuur vinden hun merkbescherming

"Als je een maximale bescherming van je merk op Amazon wilt hebben, neem dan Project Zero."

Jamal Aoun
Marketplace-directeur, Popfunk

Gaan waar de fans zijn

Sinds 2007 biedt Popfunk liefhebbers van popcultuur over de hele wereld een uitgebreid gamma on-demand merchandise. Met meer dan 1000 licenties hebben ze items zoals t-shirts en hoodies versierd met o.a. afbeeldingen en logo's die onder fans enorm populair zijn. Ze hebben de grootste namen in de popcultuur en sport gelicentieerd: Friends, Harry Potter, Pink Floyd, Jurassic Park en Sesamstraat, om er maar een paar te noemen.

Hoewel het merk in eerste instantie alleen verkocht aan fysieke retailers, besloot het om zijn verkoopkanalen uit te breiden en naar de fans toe te gaan. Dat betekende dat ze op zoek moesten naar nieuwe franchises om die, samen met oude favorieten, rechtstreeks naar de mensen te brengen.

En dat is precies wat ze deden - het geweldige bereik en de technologie van Amazon gebruiken om klanten in contact te brengen met de werelden, personages en verhalen waar ze het meest van houden via authentieke en hoogwaardige producten.

Geweldige licenties, grote verantwoordelijkheid

Waar helden zijn, zullen er altijd malafide verkopers zijn. Door een licentie te nemen voor een aantal van de grootste namen in televisie, film, strips, muziek, sport, scholen en meer, zijn producten van Popfunk gevoelig voor vervalsing van hun geregistreerde handelsmerken en die van hun licentiepartners.

De bescherming van hun intellectueel eigendom was een prioriteit voor het bedrijf. Popfunk was bezorgd dat vervalsingen van slechte kwaliteit slechte klantenrecensies zouden genereren en dat klanten hun producten mogelijk niet meer zouden kopen of dat hun winstmarge zou worden aangetast.

“Eind vorig jaar was er een piek van andere verkopers die Jaws- en Jurassic Park ontwerpen gebruikten. Deze ontwerpen waren niet onze productvermeldingen, maar ze hadden wel exact onze inhoud. Het waren malafide verkopers die onze productvermeldingen en handelsmerken voor de helft van de prijs gebruikten,” zegt Jamal Aoun, Marketplace Director bij Popfunk.

Gelukkig was Popfunk merkeigenaar, en dat gaf hen de mogelijkheid om terug te slaan.

Problemen in één handomdraai oplossen

Het beschermen van het merk tegen vervalsers is al sinds dag één een prioriteit voor Popfunk. Toen het bedrijf voor het eerst begon met verkopen via Amazon, gebruikte het de tool Een schending melden. Nadat het bedrijf in aanmerking kwam voor Project Zero, is het begonnen met het rapporteren van claims via de selfservicetool voor het verwijderen van namaakgoederen.
LOCATIE
Madison Heights, MI, USA
INDUSTRIE
Kleding, mode
GESTART OP AMAZON
2016
MERKBESCHERKINGSTOOLS
Amazon Brand Registry

Amazon Project Zero
Project Zero heeft ons leven gemakkelijker gemaakt door ons de mogelijkheid te geven om zelf producten te verwijderen die een inbreuk zijn op onze rechten. Binnen enkele minuten na het melden van malafide verkopers ontvingen we een melding dat hun producten van de website waren verwijderd.
Jamal AounMarketplace-directeur, Popfunk

Namaakgoederen markeren

De eerste stap die Popfunk heeft genomen, was om zich in te schrijven bij Amazon Brand Registry en de tool Een schending melden te gebruiken om namaakproductvermeldingen te vinden. Hoewel Amazon snel de gerapporteerde inbreuken heeft onderzocht en verwijderd, moest het team van Popfunk nog steeds wachten tot Amazon het onderzoek voltooide en een beslissing zou geven over hun inzendingen nadat Popfunk al tijd en middelen had geïnvesteerd om hun uitgestrekte catalogus effectief te controleren.

“Ons team zou hun downtime gebruiken om de eerste paar pagina's met resultaten te controleren en te bepalen wie onze producten vervalst en ze vervolgens te rapporteren.”

Aftiteling

Project Zero is een echte game-changer gebleken voor Popfunk. Door productvermeldingen van gewetenloze vervalsers te verwijderen, zorgt Popfunk ervoor dat hun klanten authentieke producten ontvangen, een geweldige ervaring hebben en erop kunnen vertrouwen dat ze elke keer het echte product ontvangen.

Het geeft het team van Popfunk ook meer tijd om zich te concentreren op het laten groeien van hun bedrijf, in plaats van alleen valse productvermeldingen te zoeken.

En voor een bedrijf dat is gericht op groei biedt het ook een ander groot voordeel: Popfunk helpen meer licenties te verkrijgen en hun steeds groeiende lijst met producten verder uit te breiden.

“Ik moet met onze licentiepartners spreken. Het is een krachtig signaal en het wekt vertrouwen dat we kunnen beschikken over een tool waarmee wij perfect op inbreuken kunnen reageren, omdat we dat niveau van reactiesnelheid hebben. Project Zero is een enorm voordeel.”

Ga vandaag aan de slag met Project Zero

Bekijk meer casestudy's

CASESTUDY

Arduino

Project Zero biedt directe merkbescherming voor het opensource-elektronicaplatform.
© 2024, Amazon Services LLC.