Merkenbeschermingsrapport

Amazon streeft ernaar 's werelds meest klantgerichte bedrijf te zijn, waar mensen de breedste selectie authentieke producten kunnen vinden en ontdekken. Vandaag dienen wij en onze miljoenen verkooppartners - waarvan de overgrote meerderheid kleine en middelgrote bedrijven zijn - wereldwijd honderden miljoenen klanten.

We zijn er trots op deze kleine bedrijven te ondersteunen en hen te helpen om honderdduizenden nieuwe jobs te creëren in hun lokale gemeenschap. We werken hard om het vertrouwen van klanten te verdienen en te behouden, en verbieden strikt de verkoop van namaakproducten. We innoveren voortdurend om namaakproducten op te sporen en te voorkomen dat ze onze klanten bereiken.

Lees ons volledige rapport voor meer informatie over onze nieuwste innovaties.

Onze nieuwste innovaties

Sterke proactieve controles

Onze teams gebruiken de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van computerzicht, risico's en grote taalmodellen om geautomatiseerde oplossingen te bouwen die proactief inbreukmakende productvermeldingen identificeren en verwijderen uit onze winkel. In 2023 hebben onze teams door het gebruik van geavanceerde technologieën zoals computerzicht en grote taalmodellen ons vermogen om complexe visuele inbreuken op intellectueel eigendom, zoals logo's, vormen en patronen, nauwkeurig te detecteren, aanzienlijk verbeterd. Dit omvat inbreuken waarbij logo's doelbewust worden gemanipuleerd in een poging onze detectiesystemen te omzeilen. Deze ontwikkelingen stellen Amazon in staat om nieuwe en opkomende oplichters voor te blijven terwijl we onze protecties schalen. Zo worden wekelijks geautomatiseerde evaluaties uitgevoerd op tientallen miljoenen productafbeeldingen.

Krachtige tools om merken te beschermen

Op basis van feedback die van merken is ontvangen, heeft Amazon de homepage van Brand Registry opnieuw ontworpen, waardoor onze meest gebruikte functies, zoals Een schending melden en Impact-dashboard, gemakkelijker toegankelijk zijn, terwijl merken tegelijkertijd de mogelijkheid krijgen om hun startpagina-indeling aan te passen op basis van hun behoeften. Merken kunnen nu informatie vinden over de juistheid van de kennisgeving, inschrijvingsstatus en relevante hulppagina's op de startpagina.

Oplichters verantwoordelijk houden

In samenwerking met merken en wetshandhavingsinstanties hebben we meer oplichters verantwoordelijk kunnen houden via civiele geschillen en strafrechtelijke verwijzingen naar wetshandhavingsorganisaties. We hebben erop toegezien dat ze in de toekomst geen misbruik meer kunnen maken van onze winkels en andere verkopers in de sector. Hoewel we van mening zijn dat we veel vorderingen hebben gemaakt, blijven we ons inzetten voor voortdurende innovaties en zullen we niet rusten totdat we het aantal vervalsingen tot nul hebben gereduceerd.

De wereldwijde impact van merkbescherming

Brand Registry is in 2017 gelanceerd en is wereldwijd uitgebreid naar de Verenigde Staten, Australië, Brazilië, Canada, Egypte, Frankrijk, Duitsland, India, Italië, Japan, Mexico, Nederland, Polen, Saoedi-Arabië, Singapore, Zuid-Afrika, Spanje, Zweden, Turkije, de Verenigde Arabische Emiraten en het Verenigd Koninkrijk. We innoveren voortdurend en breiden uit naar nieuwe markten om onze merken beter te beschermen. In 2023 hebben we een aantal mijlpalen bereikt vanwege het feit dat er meer dan $ 1,2 miljard is geïnvesteerd en de meer dan 15.000 medewerkers die zich inzetten om klanten, merken, verkooppartners en onze winkel te beschermen tegen vervalsing, fraude en andere vormen van misbruik.
MEER DAN

30%

Afname van het totaal aantal geldige kennisgevingen van inbreuk die sinds 2020 door merken zijn ingediend, terwijl het aantal producten dat beschikbaar is voor verkoop in de Amazon-winkel blijft groeien.
MEER DAN

1,6 miljard

Producteenheden die zijn ingeschreven met Transparency en zijn geverifieerd als echt via codescanverificatie, ongeacht of ze worden verkocht in de winkel van Amazon of elders in de detailhandel-toeleveringsketen.
MEER DAN

700.000

Pogingen van oplichters om nieuwe verkoopaccounts te maken die in 2023 door Amazon zijn gestopt, waarbij ze gestopt werden voordat ze één product te koop konden aanbieden in onze winkel.
MEER DAN

99%

Van vermoedelijke inbreukmakende productvermeldingen die zijn gestopt door de proactieve controles van Amazon voordat een merk ze ooit moest vinden en rapporteren.
MEER DAN

7 miljoen

Wereldwijde namaakproducten die in 2023 door Amazon werden geïdentificeerd, in beslag genomen en op de juiste wijze verwijderd, waardoor ze geen schade konden berokkenen aan klanten of elders in de toeleveringsketen worden doorverkocht.
MEER DAN

21.000

Oplichters vervolgd door de Amazon Eenheid Naamaakmisdrijven via geschillen en strafrechtelijke verwijzingen naar rechtshandhaving.

Verstoring van namaaknetwerken over de hele wereld

Naast het verstoren van vervalsers via civiele rechtszaken, werkt de Amazon Eenheid Naamaakmisdrijven samen met justitie aan gezamenlijke handhavingsmaatregelen en inbeslagnemingen over de hele wereld, waaronder het ondernemen van actie tegen oplichters, leveranciers, logistieke aanbieders, influencers, aanbieders van valse facturen en meer. In 2023 heeft Amazon:
  • De grensoverschrijdende antinamaakacties versterkt in samenwerking met merken en Chinese rechtshandhaving in 2023. Dit leidde tot meer dan 50 succesvolle politie-invallen waarbij meer dan 100 oplichters werden geïdentificeerd en vastgehouden voor bevraging, velen onder wie fabrikanten, leveranciers of upstream distributeurs waren van vervalste producten. Dit heeft geresulteerd in talrijke strafrechtelijke acties, waaronder boetes en gevangenisstraffen.
  • Samengewerkt met de Intellectual Property Crime Unit van de Londense politie en Philips, de fabrikant van Philips Sonicare-tandenborstels, om namaakbendes die in het Verenigd Koninkrijk namaakkoppen van elektrische tandenborstel vervaardigen en verkopen, te identificeren en te verstoren.
  • Samengewerkt met BMW om vervalsers te identificeren en een doelwit te maken. Door deze samenwerking en het gebruik van de machine-learning-technologie van Amazon hebben Amazon en BMW in oktober 2023 een gezamenlijke civiele actie ingediend om klanten te beschermen en vervalsers verantwoordelijk te houden.
SUCCESVERHALEN

Schrijf je merk vandaag in

Aan de slag met Brand Registry

Meer informatie over de vereisten om in aanmerking te komen en hoe je kunt beginnen met de inschrijving.
© 2024, Amazon Services LLC.