Merkenbeschermingsrapport

Amazon streeft ernaar 's werelds meest klantgerichte bedrijf te zijn, waar mensen de breedste selectie authentieke producten kunnen vinden en ontdekken. Vandaag dienen wij en onze miljoenen verkooppartners - waarvan de overgrote meerderheid kleine en middelgrote bedrijven zijn - wereldwijd honderden miljoenen klanten.

We zijn er trots op deze kleine bedrijven te ondersteunen en hen te helpen om honderdduizenden nieuwe jobs te creëren in hun lokale gemeenschap. We werken hard om het vertrouwen van klanten te verdienen en te behouden, en verbieden strikt de verkoop van namaakproducten. We innoveren voortdurend om namaakproducten op te sporen en te voorkomen dat ze onze klanten bereiken.

Lees ons volledige rapport voor meer informatie over onze nieuwste innovaties.

Onze nieuwste innovaties

Verbetering van robuuste
proactieve controles

We hebben het voor slechte actoren nog moeilijker gemaakt om een verkoopaccount te registreren. Een belangrijk onderdeel van ons accountverificatieproces dat dit mogelijk heeft gemaakt, is ons verificatieprogramma voor personen, waarvoor potentiële verkopers één-op-één gesprekken moeten voeren met een van onze teamleden om hun identiteit en documentatie te verifiëren. Dit proces wordt verder verbeterd door verificatie van de fysieke locatie en betaalinstrumenten van de verkoper.

We gebruiken ook machinaal-lerende-modellen die honderden gegevenspunten over het potentiële account gebruiken om risico's op te sporen, inclusief relaties met eerder afgedwongen slechte actoren.

Krachtige tools ontwikkelen voor merken

Amazon Patent Evaluation Express (APEX) werd officieel gelanceerd als een functie binnen de tool 'Een schending melden' van het Brand Registry. Hierdoor kunnen merken via de tool evaluaties aanvragen voor geschillen over gebruiksoctrooien en het beslissingsproces volgen. Vanwege de technische aard van veel gebruiksoctrooien kan het moeilijk zijn om te bepalen of een product inbreuk maakt op basis van alleen visuele aanwijzingen en voor het maken van beslissingen kan expertise vereist zijn op het gebied van zowel technologie als octrooirecht. Daarom brengt het APEX-proces een neutrale externe deskundige beoordelaar in om te bepalen of een product inbreuk maakt. Deze advocaten zijn niet geassocieerd met Amazon en Amazon is niet betrokken bij de vaststelling van inbreuken.

Vervalsers aansprakelijk stellen

Amazon lanceerde een blauwdruk voor partnerschappen in de publieke en private sector om vervalsingen te stoppen, waarbij we drie primaire mogelijkheden delen voor grotere samenwerking, waaronder:

• Informatie uitwisselen over namaakactiviteiten om vervalsingen aan de grens te stoppen
• Informatie delen over geblokkeerde vervalsers om vervalsers eerder te stoppen
• De middelen verhogen voor wetshandhaving om vervalsers te vervolgen

De blauwdruk leidde tot een dialoog tussen Amazon en beleidsmakers over samenwerking tussen de industrie en de overheid, het delen van informatie over vervalsing van criminele netwerken en pogingen tot import van vervalste producten.

De wereldwijde impact van merkbescherming

Brand Registry is in 2017 gelanceerd en is wereldwijd uitgebreid naar de Verenigde Staten, Australië, Brazilië, Canada, Egypte, Frankrijk, Duitsland, India, Italië, Japan, Mexico, Nederland, Polen, Saoedi-Arabië, Singapore, Spanje, Zweden, Turkije, de Verenigde Arabische Emiraten, en het Verenigd Koninkrijk. We innoveren voortdurend en breiden uit naar nieuwe markten om onze merken beter te beschermen. In 2021 bereikten we een aantal mijlpalen, mede dankzij de meer dan $ 900 miljoen die we investeerden en de meer dan 12.000 Amazon medewerkers die onze stores over de hele wereld helpen beschermen.
MEER DAN

700K

Actieve merken wereldwijd zijn ingeschreven in Brand Registry.


MEER DAN

4B

Slechte productvermeldingen die zijn geblokkeerd voordat ze in onze stores werden vermeld. Deze werden ervan verdacht frauduleus te zijn, inbreuk te maken, namaak te maken, het risico op andere vormen van misbruik te lopen, of vertoonden andere belangrijke zorgen voor de productkwaliteit.
MEER DAN

8B

Updates van productvermeldingen die elke dag worden gescand op verdachte activiteiten. We halen corrupte productvermeldingen weg voordat ze live gaan.
MEER DAN

2,5M

Pogingen door slechte actoren om nieuwe verkoopaccounts aan te maken die werden verhinderd in 2021. Ze werden gestopt voordat ze zelfs één product te koop konden zetten.
MEER DAN

99%

Gemiddelde daling van meldingen van vermoedelijke inbreuken door ingeschreven merken sinds de lancering van Brand Registry.
MEER DAN

3M

namaakproducten die in 2021 zijn geïdentificeerd, in beslag genomen en op de juiste wijze zijn verwijderd, waardoor ze klanten niet kunnen schaden of elders kunnen worden doorverkocht.

Sectoroverschrijdende partnerschappen
om vervalsingen te stoppen

Amazon werkt rechtstreeks samen met merken en de grootste sectorverenigingen om feedback te krijgen
waarmee we onze programma's kunnen blijven verbeteren, onze aanbevolen werkwijzen kunnen delen om anderen te helpen
successen te bereiken, trends te identificeren, nieuwe mogelijkheden te ontdekken en uiteindelijk klanten en merken beter te beschermen.
In 2021 hebben we memoranda van overeenstemming met:
  • Confederatie van Indiase industrie (CII)
  • Confindustria Moda
  • Federatie van Indiase Kamers van Koophandel en Industrie (FICCI)
  • Duitse vereniging tegen namaak (APM)
  • Coalitie voor beeldvormingsbenodigdheden (ISC)
  • Indische vereniging voor Beauty & Hygiëne
  • Internationale coalitie tegen namaak (IACC)
  • Italiaanse vereniging tegen namaak (INDICAM)
  • Centrum tegen namaak en voor productbescherming van de Michigan State University (A-CAPP)
  • Amazon is ondertekenaar van het EU-memorandum van overeenstemming over de internetverkoop van namaakgoederen onder leiding van de Europese Commissie (DG GROW)
SUCCESVERHALEN

Schrijf je merk vandaag in

Aan de slag met Brand Registry

Meer informatie over de vereisten om in aanmerking te komen en hoe je kunt beginnen met de inschrijving.
© 2022, Amazon Services LLC.