Veelgestelde vragen over Brand Registry

Wat kunnen we voor je doen?

Voorafgaand aan de inschrijving

Welke informatie is vereist om een merk in te schrijven bij Amazon Brand Registry?
Als je meer wilt weten over wat er nodig is om je in te schrijven bij Amazon Brand Registry, waaronder een landspecifieke lijst met vereisten voor handelsmerken, bezoek dan onze geschiktheidspagina.
Ik wil me inschrijven voor Brand Registry maar ik heb geen handelsmerk. Hoe ga ik aan slag?
De Amazon IP Accelerator kan je in contact brengen met betrouwbare IE-advocatenkantoren die hoogwaardige diensten leveren op het gebied van handelsmerkregistratie tegen scherpe tarieven.

Merken die zijn ingeschreven bij de IP Accelerator krijgen ook sneller toegang tot de voordelen van Brand Registry, zelfs terwijl je handelsmerkaanvraag in behandeling is
Biedt het Amazon Brand Registry vrijstelling voor Global Trade Item Numbers (GTIN/UPC/EAN/ISBN) voor mijn producten?
Brand Registry biedt geen GTIN-vrijstellingen. Verkopers kunnen een GTIN-vrijstelling aanvragen via Seller Central. Als je product al op Amazon wordt aangeboden, kun je je aanbod vermelden op de bestaande productgegevenspagina en hoef je geen GTIN te verstrekken. Als je product niet op Amazon wordt vermeld, moet je een GTIN-vrijstelling aanvragen. Zie de productpagina‘s en aanbiedingen voor meer informatie over hoe je je aanbieding vermeldt. Houd er rekening mee dat voor deze link inloggegevens van Seller Central vereist zijn.

Foutmeldingen bij inschrijving in Brand Registry

Ik probeer me in te schrijven voor Amazon Brand Registry. Waarom ontvang ik een foutmelding?
Er zijn een aantal redenen waarom je een foutmelding te zien kunt krijgen wanneer je je probeert in te schrijven bij Brand Registry. Hieronder staan de meest voorkomende foutmeldingen en wat ze inhouden.
Foutmelding
Uitleg en volgende stappen
Vanwege je huidige accountstatus kom je op dit moment niet in aanmerking voor een nieuw merk in Amazon Brand Registry.
Als je deze foutmelding ontvangt, log dan in bij Seller Central om je prestaties te bekijken door naar de pagina Prestaties te gaan, selecteer vervolgens Prestatiemeldingen en volg de instructies in de melding per e-mail.

Je kunt ook inloggen bij Brand Registry en naar Beheren in het menu gaan, Merkaanvragen selecteren in het vervolgkeuzemenu en klikken op 'Komt niet in aanmerking' naast de merkaanvraag die is afgewezen.
Je hebt aangegeven dat je een nieuwe klant bent, maar er bestaat al een account met het e-mailadres dat je probeert te registreren.
Deze fout geeft aan dat er een bestaand account is gekoppeld aan het e-mailadres dat je gebruikt om een nieuw Brand Registry-account aan te maken. Je moet je inloggegevens voor Seller Central of Vendor Central gebruiken wanneer je je Brand Registry-account aanmaakt om ervoor te zorgen dat die accounts toegang hebben tot de exclusieve set tools voor merkvoordelen die beschikbaar zijn voor merkeigenaren.
Als je van plan bent een Seller Central- of Vendor Central-account aan te maken met de gegevens die je hebt gebruikt om in te loggen bij Brand Registry, moet je eerst dat account aanmaken. Schrijf je vervolgens in bij de Brand Registry met dezelfde inloggegevens, zodat we de accounts kunnen koppelen. Als je geen van deze accounts wilt maken, ga je verder met het inschrijvingsproces voor Brand Registry.
Deze fout geeft aan dat een van deze items waar is:
  • Je hebt een verkopers- of leveranciersaccount aangemaakt, maar bent momenteel niet aangemeld bij dat account. Je moet zijn ingelogd bij je verkopers- of leveranciersaccount en je vervolgens aanmelden bij Brand Registry met dezelfde inloggegevens.
  • Je hebt nog geen verkopers- of leveranciersaccount aangemaakt of je wilt dat op dit moment niet doen. Als dat het geval is, start je het inschrijvingsproces opnieuw met het e-mailadres dat je hebt gebruikt om een Brand Registry-account aan te maken. Als je besluit om in de toekomst een verkopers- of leveranciersaccount aan te maken, neem dan contact met ons op om het account aan je Brand Registry-account te koppelen als gebruiker.
  • Houd er rekening mee dat het gebruik van je inloggegevens voor je Seller Central- of Vendor Central-account bij het aanmaken van je Brand Registry-account je toegang geeft tot de exclusieve set tools voor merkvoordelen die beschikbaar zijn voor verkooppartners in Amazon Brand Registry.
Toen ik via 'Gebruikersmachtigingen' meer gebruikers probeerde toe te voegen aan mijn merken, ontvingen de nieuwe gebruikers een bericht dat de aanvraag niet kan worden voltooid omdat ze betrokken zijn bij misbruik.
  • De gebruiker moet zijn prestaties beoordelen door in te loggen bij Seller Central, naar Prestaties te gaan, Prestatiemeldingen te selecteren en samen te werken met het ondersteuningsteam voor verkooppartners om de accountgerelateerde problemen op te lossen. Als hun verkoopaccount momenteel is gedeactiveerd, kunnen ze in beroep gaan tegen de genomen maatregel door in Accountstatus op de knop 'Je account opnieuw activeren' te klikken. Dit moet worden gecontroleerd op alle accounts in alle stores.
  • Als de gebruiker geen verkoopaccount heeft of als het verkoopaccount van de nieuwe gebruiker een actieve status heeft, kun je als merkeigenaar in beroep gaan door het formulier in te vullen dat bij het eerste afwijzingsbericht is ontvangen.
Het handelsmerknummer dat je hebt ingevoerd, heeft niet de juiste indeling.
Als je deze foutmelding hebt ontvangen op de inschrijvingspagina voor merken, controleer dan of je het registratienummer van het handelsmerk correct invoert voordat je het opnieuw probeert. Je kunt de landspecifieke inschrijvingsrichtlijnen voor Brand Registry hier bekijken.
Het handelsmerknummer dat je hebt ingevoerd, kan niet worden gevonden voor het geselecteerde handelsmerkbureau.
Als je deze foutmelding hebt ontvangen op de inschrijvingspagina voor merken, verifieer dan of het juiste registratienummer voor het handelsmerk is ingevoerd en selecteer het juiste handelsmerkbureau voordat je het opnieuw probeert. Als je handelsmerk onlangs is goedgekeurd, kan het tot wel 4 dagen duren voordat de wijziging op deze site wordt weergegeven. Als je handelsmerk onlangs is goedgekeurd door de handelsmerkbureaus van de overheid in India en de Benelux, kan het tot wel 3 weken duren voordat de wijziging op deze site wordt weergegeven.

Raadpleeg voor meer informatie de sectie Handelsmerkfouten in Brand Registry.
Er is een probleem opgetreden bij het maken van je merkaanvraag.
Deze foutmelding verschijnt bij elk onverwacht probleem dat zich voordoet tijdens het maken van de aanvraag. Vernieuw de pagina, wis cache en cookies en probeer het na 15 minuten opnieuw.
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens.
Er is een fout opgetreden in ons systeem. Neem contact met ons op als het probleem zich na 24 uur nog steeds voordoet.

Aanvraag voor Brand Registry

Hoe kan ik de status van mijn aanvraag controleren?
Als je de status van een ingediende aanvraag wilt bekijken, moet je inloggen bij je Amazon Brand Registry-account en ga je naar je Case log.

Als je je bestaande Brand Registry-aanvragen wilt doorzoeken en beheren, klik je op Beheren in de menubalk en selecteer je Merkaanvragen. Als je meer dan één aanvraag hebt ingediend, kun je de resultaten verfijnen door het handelsmerknummer of de merknaam in de zoekbalk in te voeren. Je kunt ook de vervolgkeuzemenu's Status en Handelsmerkbureaus uitbreiden om aanvullende filters toe te passen.

Als je meer informatie wilt over het aanvraagproces voor Brand Registry, log dan in bij je Brand Registry-account en ga naar de sectie Hulp en Veelgestelde vragen over het aanvragen van Brand Registry.
Hoe ga ik door met het bewerken van een aanvraag die in afwachting is van indiening?
Nadat je bent ingelogd bij Brand Registry, ga je naar de pagina Merkaanvragen en zoek je de aanvraag die je verder wilt bewerken in de tabel. Klik op Hervatten in de kolom Acties om door te gaan met het bewerken van een aanvraag die in afwachting van indiening is.
Kan ik een aanvraag bewerken die in afwachting is van beoordeling?
Nee. Je kunt echter wel aanvullende informatie bij de aanvraag indienen, zoals handelsmerkcertificaten en documenten ter verificatie van de identiteit. Als je deze informatie wilt indienen, log je in bij Brand Registry, klik je op de case-ID van de aanvraag op de pagina Merkaanvraag, selecteer je 'Antwoorden' en upload je de documenten.
Hoe kan ik een verificatiecode indienen?
Als je een verificatiecode wilt indienen, log je in bij je Amazon Brand Registry-account en ga je naar je Case log. Selecteer de case voor je Brand Registry-aanvraag en beantwoord de case met de verificatiecode.
Kan ik een afgewezen aanvraag bewerken en opnieuw indienen?
Nee. Zodra je echter de handelsmerkgegevens hebt geïdentificeerd die moeten worden bijgewerkt en klaar bent om opnieuw een aanvraag in te dienen, kun je de informatie die in de oorspronkelijke aanvraag is ingevoerd, kopiëren naar een nieuwe aanvraag. Als je dit wilt doen, moet je inloggen bij Brand Registry, op Beheren klikken in het menu, Merkaanvragen selecteren en de oorspronkelijke aanvraag opzoeken in de tabel. Klik vervolgens op Kopiëren.

Er verschijnt een nieuwe aanvraag en de handelsmerkgegevens worden automatisch ingevuld met de gegevens uit je oorspronkelijke aanvraag. Corrigeer de benodigde handelsmerkgegevens en dien de nieuwe aanvraag in.

Na de inschrijving

Handelsmerken beheren

Hoe kan ik een ander merk inschrijven?
Nadat je je Amazon Brand Registry-account hebt gemaakt en je eerste merk hebt ingeschreven, kun je op elk gewenst moment een ander merk inschrijven door op Een nieuw merk inschrijven te klikken op de startpagina van je account.
Hoe kan ik een nieuw handelsmerk voor een ingeschreven merk toevoegen?
Om de effectiviteit van onze geautomatiseerde beveiliging te verbeteren, raden we je aan om alle actieve en geregistreerde handelsmerken voor je ingeschreven merk(en) aan je Amazon Brand Registry-account toe te voegen. Je kunt een nieuw handelsmerk toevoegen voor een reeds ingeschreven merk met dezelfde merknaam door in te loggen bij je account.

1. Klik op Beheren in het menu en selecteer 'Intellectueel eigendom beheren'. Als je meer dan één merk hebt ingeschreven in Brand Registry, selecteer je de juiste merknaam in het vervolgkeuzemenu.
2. Klik op 'Een handelsmerk verbinden'.
3. Voer de vereiste handelsmerkinformatie in en klik op 'Handelsmerk verbinden'.

Als je meerdere handelsmerken in bulk wilt toevoegen aan een merk dat al is ingeschreven, moet je inloggen bij je account.

1. Klik op Beheren vanuit het menu en selecteer 'Intellectueel eigendom beheren'. Als je meer dan één merk hebt ingeschreven in Brand Registry, selecteer je de juiste merknaam in het vervolgkeuzemenu.
2. Klik op 'Meerdere handelsmerken verbinden'.
3. Download de sjabloon en voer de vereiste informatie in de sjabloon in.
4. Upload de voltooide sjabloon.

Zorg ervoor dat alle handelsmerken in het bestand van toepassing zijn op het geselecteerde merk. Dit formulier moet worden gebruikt voor aanvragen van 10 of meer handelsmerken. Als je minder dan 10 handelsmerken wilt verbinden, selecteer dan 'Een handelsmerk verbinden' op de vorige pagina.

Als je wilt controleren of je aanvraag is ingediend, klik je op het tabblad Aanvragen op die pagina en controleer je de nieuwste handelsmerkvermelding.

Het kan tot wel 30 dagen duren voordat je aanvraag is verwerkt. Gedurende deze tijd kunnen we contact met je opnemen om het eigendom van het handelsmerk te verifiëren.

Zodra we je aanvraag hebben verwerkt, ontvang je een e-mail met een goedkeuringsbevestiging of de reden waarom we het aanvullende handelsmerk hebben afgewezen. Als de aanvraag is goedgekeurd, verschijnt het handelsmerk op het tabblad Verbonden. Als de aanvraag is afgewezen, blijft het handelsmerk op het tabblad Aanvraag staan.

Ga naar de sectie Hulp in de Brand Registry-portal voor meer informatie over aanvullende handelsmerken.

Brand Registry-gebruikers beheren

Kunnen agenten die een merk vertegenwoordigen of extra gebruikers, toegang krijgen tot Amazon Brand Registry?
Ja. Zodra een rechthebbende een merk heeft ingeschreven in Brand Registry, krijgen ze de rol van Rechthebbende en Beheerder toegewezen. De beheerder kan vervolgens gebruikers toevoegen of verwijderen door in te loggen bij zijn/haar Brand Registry-account en gebruikersmachtigingen te selecteren onder instellingen. Houd er rekening mee dat extra gebruikers een eigen Brand Registry-account moeten aanmaken, die kan worden aangemaakt met behulp van hun bestaande inloggegevens voor Vendor of Seller Central.
  • Bestaande gebruikers beheren: Klik op Beheren naast elke gebruiker en ken rollen toe aan de gebruiker of verwijder de rollen van de gebruiker onder de door jou geselecteerde merken.
  • Nieuwe gebruikers toevoegen: Klik op 'Een gebruiker uitnodigen voor je merk', vul de vereiste informatie in en klik op 'Uitnodiging versturen'. De nieuwe gebruikers moeten de uitnodiging accepteren om te kunnen worden toegevoegd.
Voor meer informatie over de rollen in Brand Registry, log je in bij je Brand Registry-account en ga je naar de sectie Hulp of bekijk je deze video: Rollen voor Amazon Brand Registry beheren.
Heb ik toegang tot mijn merk als de huidige beheerder van Brand Registry het bedrijf heeft verlaten, of als ik een merk heb overgenomen of een handelsmerk heb gekocht maar de vorige eigenaar nog steeds de beheerder is?
Ja. Neem contact met ons op voor hulp bij toegang tot je merk. Hiervoor moet je de eigenaar van het merk zijn en ervoor zorgen dat het merk geen andere actieve beheerders bevat. Als er andere actieve beheerders zijn, moet je rechtstreeks contact met hen opnemen om toegang aan te vragen of je contactgegevens te delen met de beheerder wanneer je hierom wordt gevraagd in de Brand Registry-toepassing . Als je het merk hebt overgenomen van de vorige eigenaar, zorg er dan voor dat het handelsmerkdossier bij het betreffende overheidsbureau voor handelsmerken de verandering van eigenaar weergeeft.
Ik heb problemen met inloggen of toegang krijgen tot mijn merken. Wat moet ik doen?
Als je merk al is ingeschreven bij Amazon Brand Registry maar je geen van je ingeschreven merken ziet wanneer je bent ingelogd bij je Brand Registry-account, heb je mogelijk ingelogd met het verkeerde e-mailadres en wachtwoord. Meld je af bij je bestaande Amazon-account en meld je opnieuw aan bij Brand Registry met het juiste e-mailadres en wachtwoord. Als je je wachtwoord bent vergeten, kun je je wachtwoord opnieuw instellen door het hulpproces voor wachtwoorden te doorlopen. Als de tweestapsverificatie mislukt en je geen toegang krijgt tot je account, kun je proberen om je account te herstellen.
Ik heb een vraag over verkoopfuncties op Amazon. Waar moet ik naartoe gaan?
Neem voor vragen over Amazon-verkoopfuncties (zoals A+ content, stores, analyses en overige) contact op met Ondersteuning voor verkopers.

Beleid en processen van Amazon

Wat is het beleid van Amazon inzake de bescherming van intellectueel eigendom?
Amazon staat geen productvermeldingen toe die inbreuk maken op de intellectuele eigendomsrechten van rechthebbenden. Raadpleeg het beleid met betrekking tot intellectueel eigendom (IE) van Amazon voor gedetailleerde informatie. We moedigen rechthebbenden die zich zorgen maken over het misbruik van hun intellectueel eigendom aan om ons hiervan op de hoogte te stellen met behulp van de tool 'Een schending melden' in Amazon Brand Registry. Log in bij je Brand Registry-account en ga naar de sectie Hulp voor meer informatie over de tool 'Een schending melden'.
Hoe kan ik beleidsschendingen of andere vormen van misbruik melden die geen verband houden met intellectueel eigendom?
Je kunt schendingen die geen verband houden met intellectueel eigendom op elk gewenst moment melden via ons Amazon Brand Registry-ondersteuningsteam. Volg de onderstaande instructies om contact met ons op te nemen:
  • Inloggen bij je Brand Registry-account
  • Klik op 'Contact opnemen met merkondersteuning' in de sectie Ondersteuning
  • Gebruik het menu aan de linkerkant van de pagina om naar het type probleem te gaan dat je wilt melden (klik bijvoorbeeld op 'Een schending van het beleid voor marketplaces melden' om problemen zoals 'Product is niet zoals beschreven' te melden).
Kan ik vermeende inbreuken op intellectueel eigendom melden als ik geen gebruikersaccount bij Amazon Brand Registry heb?
Ja. Amazon biedt een algemeen beschikbaar formulier voor het melden van vermeende inbreuk op intellectueel eigendom, zoals auteursrechten, handelsmerken en octrooien.
Wat is het merknaambeleid van Amazon?
Log in bij Seller Central voor meer informatie over het beleid voor merknamen van Amazon.

Hulp krijgen

Hoe kan ik hulp krijgen van het Amazon Brand Registry-team?
Ben je al ingeschreven? Meld je aan bij de Brand Registry-portal. Onze specialisten van het Brand Registry-ondersteuningsteam staan klaar om hulp te bieden bij kwesties die verband houden met de bescherming van je merk op Amazon. Als je niet bent ingeschreven, bekijk dan de geschiktheidsvereisten voor meer informatie over Amazon Brand Registry en het inschrijvingsproces.
© 2024, Amazon Services LLC.