Veelgestelde vragen over Brand Registry

Wat kunnen we voor je doen?

Voorafgaand aan de inschrijving

Welke informatie is vereist om een merk in te schrijven in Amazon Brand Registry?
Als je een merk wilt inschrijven in Brand Registry, moet je momenteel de volgende informatie verstrekken:
Worden WIPO-handelsmerken geaccepteerd door Amazon Brand Registry?
We accepteren momenteel alleen handelsmerken die zijn uitgegeven door handelsmerkenbureaus van de overheid in de Verenigde Staten, Brazilië, Canada, Mexico, Australië, Indië, Japan, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Nederland, Turkije, Singapore, Polen, Saoedi-Arabië, Egypte, België, het Verenigd Koninkrijk, de Europese Unieen de Verenigde Arabische Emiraten. Als je handelsmerk is geregistreerd bij de World Intellectual Property Organization (WIPO), dien je het overeenkomstige handelsmerknummer in dat is toegewezen door het nationale handelsmerkenbureau, omdat het kan afwijken van het handelsmerknummer dat door de WIPO is toegewezen. Brand Registry is niet verbonden met een van deze bureaus. Neem geen contact met ze op voor informatie over Brand Registry.
Worden EUIPO-handelsmerken geaccepteerd door Amazon Brand Registry?
Als je handelsmerk is geregistreerd door het Bureau voor intellectuele eigendom van de Europese Unie (EUIPO), selecteer dan EUIPO als handelsmerkregistrator in je aanvraag. Brand Registry is niet verbonden met een van deze bureaus. Neem geen contact met ze op voor informatie over Brand Registry.
Ik ben verkoper/leverancier op Amazon die vóór 30 april 2017 een merk heeft ingeschreven bij Amazon Brand Registry. Moet ik me opnieuw inschrijven?
Ja. Als je vóór 30 april 2017 een merk hebt ingeschreven bij Brand Registry en je merk voldoet aan de geschiktheidscriteria, moet je je merk opnieuw inschrijven bij Brand Registry. Ga meteen aan de slag.
Biedt Amazon Brand Registry een vrijstelling van Global Trade Item Numbers (GTIN/UPC/EAN/ISBN) voor mijn producten?
Brand Registry biedt geen Global Trade Item Number-vrijstelling. Verkopers kunnen Global Trade Item Number-vrijstelling aanvragen via Seller Central. Als je product al op Amazon wordt vermeld, kun je je aanbieding vermelden op de bestaande productpagina en hoef je geen Global Trade Item Number te verstrekken. Als je product niet op Amazon wordt vermeld, moet je een Global Trade Item Number-vrijstelling aanvragen. Zie Productpagina's en -aanbiedingen voor meer informatie over het vermelden van een aanbieding. Houd er rekening mee dat voor deze link moet worden ingelogd in Seller Central.
Hoe kan ik de status van mijn aanvraag controleren?
Als je de status van een ingediende aanvraag wilt bekijken, log je in op je Amazon Brand Registry-account en ga je naar je case log.

Na de inschrijving

Is het mogelijk dat agenten die een merk vertegenwoordigen, evenals extra gebruikers toegang krijgen tot Amazon Brand Registry?
Ja. Zodra een rechthebbende een merk heeft ingeschreven bij Brand Registry, kan hij of zij een verzoek indienen om extra vertegenwoordigers van het merk toe te voegen, waaronder agenten. Extra gebruikers hebben een eigen Brand Registry-account nodig, dat kan worden gemaakt met hun bestaande leverancier- of Seller Central-inloggegevens op brandservices.amazon.com. De rechthebbende kan vragen om extra gebruikers toe te voegen door in te loggen op zijn/haar Brand Registry-account en contact op te nemen met de ondersteuning voor Brand Registry. Ga voor meer informatie over Brand Registry-functies naar het Hulp-gedeelte op het dashboard van Brand Registry.
Hoe kan ik een verificatiecode indienen?
Als je een verificatiecode wilt indienen, log je in bij je Amazon Brand Registry-account en ga je naar je case log. Selecteer de case voor je Brand Registry-aanvraag en beantwoord de case met de verificatiecode.
Hoe krijg ik toegang tot mijn merk als de huidige rechthebbende van Brand Registry niet langer bij het bedrijf is of als ik het merk van een ander bedrijf heb gekocht?
Je kunt deze toegang aanvragen via de onderstaande Contact-link. Verstrek het volgende om dit verzoek in te dienen:
  1. Het e-mailadres dat is gekoppeld aan je Brand Registry-account.
  2. Het e-mailadres dat is gekoppeld aan het Brand Registry-account van de huidige rechthebbende.
  3. De naam van het merk dat momenteel is ingeschreven bij Brand Registry.
Hoe kan ik een nieuw handelsmerk toevoegen voor een ingeschreven merk?
Om de doeltreffendheid van onze geautomatiseerde bescherming te verbeteren, raden we je aan om alle actieve en geregistreerde handelsmerken voor je ingeschreven merk(en) toe te voegen aan je Amazon Brand Registry-account. Je kunt een nieuw handelsmerk toevoegen voor een al ingeschreven merk met dezelfde merknaam door in te loggen bij je account en naar de ondersteuningspagina voor Brand Registry te gaan. Klik gewoon op 'Extra handelsmerken toevoegen' in het gedeelte 'Je merkprofiel bijwerken' in het menu aan de linkerkant van de pagina en volg de aangegeven stappen.
Hoe kan ik een nieuw merk inschrijven?
Nadat je je Amazon Brand Registry-account hebt gemaakt en je eerste merk hebt ingeschreven, kun je op elk gewenst moment een ander merk inschrijven door op Een nieuw merk inschrijven te klikken op de startpagina van je account.
Hoe kan ik Amazon Brand Registry gebruiken in andere stores?
Als je toegang wilt krijgen tot Amazon Brand Registry-tools en -services in andere stores, moet je een Amazon Brand Registry-account maken met een uniek e-mailadres in elke store waartoe je toegang wilt krijgen. De beheerder van het Brand Registry-account moet een verzoek indienen om dat nieuwe e-mailaccount toe te voegen als extra gebruiker door naar de ondersteuningspagina voor Brand Registry te gaan.
Heb je problemen met inloggen of toegang krijgen tot je merken?
Als je merk al is ingeschreven in Amazon Brand Registry, maar je geen van je ingeschreven merken ziet wanneer je bent ingelogd bij je Brand Registry-account, ben je mogelijk met het verkeerde e-mailadres en wachtwoord ingelogd. Klik op deze link om uit te loggen bij je bestaande Amazon-account en log opnieuw in bij Brand Registry met het juiste e-mailadres en wachtwoord. Als je je wachtwoord bent vergeten, kun je je wachtwoord hier opnieuw instellen.
Heb je een vraag over verkoopfuncties op Amazon?
Neem voor vragen over verkoopfuncties op Amazon (zoals A+ content, stores, analyses en andere) contact op met het Ondersteuningsteam voor verkooppartners.

Beleid en processen van Amazon

Wat is het beleid van Amazon inzake de bescherming van intellectueel eigendom?
Amazon staat geen productvermeldingen toe die inbreuk maken op de intellectuele eigendomsrechten van rechthebbenden. Raadpleeg het beleid inzake intellectueel eigendom (IE) van Amazon voor gedetailleerde informatie. We moedigen rechthebbenden die zich zorgen maken over misbruik van hun intellectueel eigendom aan om ons hiervan op de hoogte te stellen met behulp van de tool Een schending melden in Amazon Brand Registry.
Hoe kan ik beleidsschendingen of andere vormen van misbruik melden die geen verband houden met intellectueel eigendom?
Je kunt op elk moment schendingen melden die geen verband houden met intellectueel eigendom via ons ondersteuningsteam van Amazon Brand Registry. Volg de onderstaande instructies om contact met ons op te nemen:
  • Log in bij je Brand Registry-account
  • Klik op Ondersteuning voor Brand Registry onder het gedeelte 'Hulp nodig?'
  • Navigeer in het menu aan de linkerkant van de pagina naar het type probleem dat je wilt melden (klik bijvoorbeeld op 'Een schending melden' om problemen zoals 'Niet zoals beschreven' te melden)
Wat is het merknaambeleid van Amazon?
Klik hiervoor meer informatie over het merknaambeleid van Amazon.
Kan ik vermeende inbreuken op intellectueel eigendom melden als ik geen gebruikersaccount van Amazon Brand Registry heb?
Ja. Amazon biedt een openbaar beschikbaar formulier voor het melden van vermeende inbreuken op intellectueel eigendom, zoals problemen met auteursrechten, handelsmerken en octrooien.

Hulp krijgen

Hoe kan ik hulp krijgen van het Amazon Brand Registry-team?
Klik hier om contact op te nemen met het Amazon Brand Registry-team over inschrijving. Al ingeschreven? Meld je aan bij Brand Registry. Onze specialisten van het ondersteuningsteam van Brand Registry staan klaar om hulp te verlenen bij problemen met de bescherming van je merk op Amazon.
© 2022, Amazon Services LLC.